søndag 28. mars 2010

Videoproduksjon

Ja, no er vi ferdig med A3. Å jobbe med filmproduksjon er sannelig et tidkrevende arbeid. Men det er veldig gøy. I tillegg har jeg jobbet sammen med ei gruppe som hadde lyst til å lage en "ordentlig" film, der vi tok alle delene med å lage film på alvor. Vi laga ei "novelle", som ble utgangspunkt for manuset, som igjen ble utgangspunkt i et storyboard. Vi laga opptaksplan og dreiebok. Så avtalte vi dager for filming og redigering. Alt vi trengte av "ting og tang" ble planlagt, slik at vi slapp å stå på opptaksdagen og finne ut at vi manglet noe. Vi planla til og med catering, slik at vi fikk to måltid opptaksdagen. Vi brukte ca 7 timer for å ta opptakene (inklusive 2 matpauser). Og vi tok en råklipp av filmen samme dag. Jeg tok med med denne hjem og finklipte hele filmen, og la til musikk (mikset i Aviary). Tilslutt delte jeg denne i Dropbox, så vi kunne si hva som skulle endres og kuttes. Vi hadde ca 20-25 minutter med "råfilm" og klarte å kutte ned til fire min (uten rulleteksten). Hele denne prosessen har fungert veldig bra. Alle på gruppa har bidratt på sin måte og med sin kompetanse.

Her har du link til gruppebloggen der du finn lenker til:

frasanstilsamling.blogspot.com

  • filmen vår
  • storyboardet
  • dreieboka
  • bilder tatt under produksjonen vår

Nå sier jeg bare:GOD PÅSKE!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar