Vi skulle går inn i læreplanen Kompetanseløftet (UFD, 2006) og velge et fag og trinn og bruke Bloom's taksonomi for å bryte ned kompetansemåla i delmål, med vurderingskriteriuma over middels grad, middels grad og lav grad av måloppnåelse.
Jeg valgte norsk etter 7.trinn:
Fag: Norsk
Trinn: Etter 7.trinn
Kompetansemål:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:
Trinn: Etter 7.trinn
Kompetansemål:
Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:
- bruke digitale skriveverktøy i skriveprosesser og i produksjon av interaktive tekster
Under middels grad av måloppnåing | Middels grad av måloppnåing | Over middels grad av måloppnåing |
Forklare forskjeller mellom noen digitale skriveverktøy Gjengi og skjelne mellom ulike digitale skriveverktøy Presentere digital tekst | Forklare forskjeller mellom flere ulike digitale skriveverktøy Identifisere og velge ut digitale skriveverktøy Finne ut og demonstrere | Kombinere ulike digitale skriveverktøy Vurdere og begrunne valg av digitale skriveverktøy Kritisere og begrunne |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar