fredag 30. oktober 2009

Blooms taksonomi

Vi skulle går inn i læreplanen Kompetanseløftet (UFD, 2006) og velge et fag og trinn og bruke Bloom's taksonomi for å bryte ned kompetansemåla i delmål, med vurderingskriteriuma over middels grad, middels grad og lav grad av måloppnåelse.

Jeg valgte norsk etter 7.trinn:


Fag: Norsk
Trinn: Etter 7.trinn

Kompetansemål:

Mål for opplæringen er at eleven skal kunne:

  • bruke digitale skriveverktøy i skriveprosesser og i produksjon av interaktive tekster




Under middels grad av måloppnåing
Middels grad av måloppnåing
Over middels grad av måloppnåing
Forklare forskjeller mellom noen digitale skriveverktøy
Gjengi og skjelne mellom ulike digitale skriveverktøy
Presentere digital tekst

Forklare forskjeller mellom flere ulike digitale skriveverktøy
Identifisere og velge ut digitale skriveverktøy
Finne ut og demonstrere

Kombinere ulike digitale skriveverktøy
Vurdere og begrunne valg av digitale skriveverktøy
Kritisere og begrunne


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar